همه چیز درباره پمپ بنزین های بین راهی

همه چیز درباره پمپ بنزین های بین راهی


این روزها اکثر افراد در زمان مواجه شدن با تعطیلات و یا داشتن مرخصی برای استراحت به فکر مسافرت رفتن می‌افتند. برخی از این افراد برای رفتن به مسافرت از وسایل حمل و نقل عمومی همچون: هواپیما، اتوبوس ها و یا قطار استفاده می کنند. اما به طور کلی بیش تر افراد به وسیله خودرو های شخصی خود به مسافرت می روند، زیرا اتومبیل شخصی از راحتی بیش تری برای آن ها برخوردار می باشد. اما سوخت خودرو بنزین و گاز است به همین دلیل افراد برای طی کردن مسافت های طولانی پس از مدتی نیاز به تامین بنزین و یا گاز دارند.

اما ممکن است سوخت خودرو قبل از رسیدن به شهر ها و پمپ بنزین ها به اتمام برسد که می تواند برای افراد مشکل ساز باشد و مسافرت آن ها را سخت تر کند. به همین دلیل پس از گذشت مدت زمانی و پس از پیشرفت تکنولوژی، مهندسان و سایر افراد تصمیم گرفتند تا در مجتمع های بین راهی پمپ بنزین احداث کنند زیرا یکی از موارد ضروری برای مجتمع بین راهی است.

به طور کلی پمپ بنزین و جایگاه سوخت می تواند سوخت خودرو ها را تامین کند و پاسخگوی نیاز افراد باشد. در پمپ بنزین ها اغلب بنزین و یا سوخت های دیگر مانند: اتانول، هیدروژن و سی ان جی عرضه می شود تا بتواند پاسخگوی نیاز تمامی اتومبیل ها باشد. پمپ بنزین های بین راهی توانستند در کنار رستوران ها و جایگاه های دیگر خدمات بسیار ویژه ای به افراد عرضه کنند و باعث راحتی آن ها شوند.

همه چیز درباره پمپ بنزین های بین راهی
همه چیز درباره پمپ بنزین های بین راهی

در پمپ بنزین های بین راهی سوخت باید با چه دمایی نگهداری شود؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت دمای کلیه بنزین در پمپ بنزین ها و پمپ بنزین های بین راهی باید نهایت ۶۰ درجه باشد اما اغلب درجات به ۹۸ تا ۱۰۰ درجه نیز می ‌رسد که باعث می‌ شوند زمان منتقل کردن بنزین، از حجم آن کاسته شود و بنزین ها به صورت خودکار منقبض و در نهایت تبخیر شوند.

نکات مورد توجه در پمپ بنزین های بین راهی:

نکاتی که باید به آن ها توجه کرد این است که حتماً دمای بنزین متعادل باشد. اما از نکاتی دیگر که باید در پمپ بنزین های بین راهی به آن ها توجه کنید این است که از روشن کردن آتش، فندک و … خودداری کنید. همچنین در زمان استفاده از سوخت ها با تلفن همراه صحبت نکنید. از دیگر نکات برای پمپ بنزین های بین راهی این است که باید حتما توجه داشته باشید؛ پمپ بنزین ها در فضای باز ساخته شده باشند در غیر این صورت می توانند برای تامین انرژی مورد نیاز افراد مشکل ساز و حادثه آفرین باشند.

هنگام ساخت پمپ بنزین های بین راهی در زمین ها باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در پاسخ می توانیم بگوییم که اگر قصد ساختن پمپ بنزین های بین راهی را دارید، باید حتماً از مراکزی که دارای گرما هستند مانند نانوایی ها و… دور باشید.

نکته دیگر این که پمپ بنزین های بین راهی به هیچ وجه نباید در مسیر رودخانه ها ساخته شوند، زیرا می توانند مشکلات بسیاری را به وجود بیاورند.

نکته سوم این که تمام سعی خود را بکنید تا پمپ بنزین ها از مناطقی که دارای برق قوی هستند فاصله مناسب داشته باشند و فضای مناسبی وجود داشته باشد تا نفتکش ها بتوانند به راحتی انتقال بنزین را انجام دهند. نکته نهایی و پایانی این است که باید توجه داشته باشید ساخت پمپ بنزین های بین راهی و دیگر پمپ بنزین ها باید زیر نظر مهندسان خبره انجام شود در غیر این صورت می تواند با نداشتن برخی استاندارد ها افراد را با مشکلات بسیاری رو به رو کند.

همه چیز درباره پمپ بنزین های بین راهی
همه چیز درباره پمپ بنزین های بین راهی

برای ساخت پمپ بنزین ها باید توجه کنید که فاصله میان دو سکو مناسب باشد تا اگر دو خودرو به صورت همزمان قصد سوخت گیری داشتند به مشکل نخورند. یا این که مخازن زیر زمینی پمپ بنزین ها باید حداقل ۴۵ هزار لیتر ظرفیت داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز های تمام افراد در بین راه باشند.

برای این که بتوانید مجوز ساخت پمپ بنزین های بین راهی را بگیرید باید چه مراحلی را طی کنید؟

در قدم اول شما باید به واحد بازرگانی منطقه خود بروید و کتابچه راهنمای جایگاه خود را دریافت کنید. در ادامه شما پس از دریافت کتابچه می توانید فرم درخواست خود را پر کرده و به واحد بازرگانی بدهید. سپس کارشناسان مربوطه، از منطقه و زمین مورد نظر شما دیدن می کنند. در نهایت توسط تاسیسات و در نهایت شهرداری و وزارت راه مورد قبول قرار می گیرند و پاسخ نهایی از طریق مهندسان و یا واحد اچ اس ای تایید می شود و شما می‌توانید مجوز احداث پمپ بنزین خود را دریافت کنید.

سخن نهایی:

با توجه به نکات گفته شده در این مقاله، برای ساخت و احداث پمپ بنزین های بین راهی باید به برخی نکات توجه ویژه ای شود. همچنین ساخت این جایگاه های سوخت می تواند کمک بسیار زیادی به مسافران و افراد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *