همه چیز درباره هتل های بین راهی

همه چیز درباره هتل های بین راهی


هتل چیست؟

هتل در معنی لغوی، واژه ای فرانسه ای است که به معنای مکانی است که می تواند تسهیلات ویژه ای را به افراد برای مدت زمانی موقتی ارائه دهد. اغلب هتل ها در شهر ها و یا در میان مسیر ها هستند و می توانند امکانات رفاهی بسیاری را به افراد عرضه کنند. البته که هتل های بین راهی امروزه به متل معروف هستند که امروزه نقش جدیدتری از کاروانسرا ها را برای مردم ایفا کرده اند. به اسن صورت که در گذشته افراد برای رفتن از شهری به شهر دیگر در کاروانسرا ها به استراحت می پرداختند که امروزه هتل ها و متل ها جای آن ها را گرفته اند.

در گذشته زمانی که تعداد هتل ها کم تر بود و تعدادشان انگشت شمار بود، اغلب افراد هنگام رفتن به مسافرت تعلل می کردند و یا زمانی که به مسافرت می رفتند، باید به منزل اقوام می رفتند و یا در فضاهای باز استراحت می کردند اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن هتل های بین راهی افراد به راحتی به مسافرت پرداختند. زمانی که هتل ها ایجاد شدند توانستند نکان بسیار مناسبی برای توریست ها باشند و باعث راحتی توریست ها نیز شدند.

برخی از سفرها را می ‌توان به راحتی با هواپیما انجام داد، اما لذت آن سفر را تجربه نخواهید کرد. اما وقتی با ماشین سفر می‌کنید، می‌توانید مناظری را در مسیر تجربه کنید. در یک سفر جاده ای خوب و طولانی، حس ماجراجویی زیادی وجود دارد. همچنین لذت بردن از سفر به مقصد، بخشی از لذت است! اگر می خواهید به خوبی استراحت کنید باید در میان راه ها استراحت کنید تا بتوانید پر انرژی تر به سفر خود ادامه دهید.

همه چیز درباره هتل های بین راهی
همه چیز درباره هتل های بین راهی

برای استراحت در اغلب شهر ها، می توانید به مجتمع های بین راهی مراجعه کنید که اغلب هتل هایی مناسب برای استراحت شما هستند.

شما برای یافتن هتل ها و استراحت در آن ها می توانید از طریق سرچ در اینترنت هتل مورد نظر خود را بیابید و رزرو کنید و یا زمانی که به مان بین راهی خود رسیدید به صورت حضوری به هتل های موجود مراجعه کنید و برای استراحت خود اتاق رزرو کنید.

نکاتی برای طراحی و ساخت هتل بین راهی:

اما برای هتل های بین راهی طراحی های ویژه ای مورد نیاز است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

برای گزینه اول باید گفت تعداد تخت های موجود در اتاق باید مناسب باشد به این شکل که، با توجه به متراژ اتاق ابعاد تخت ها تعیین می شوند تا فضای کافی برای عبور و فعالیت افراد وجود داشته باشد.

نکته بعدی این است که، باید در نظر داشته باشید تمامی اتاق های هتل باید دارای فضایی برای نشیمن، صندلی، اتاق و میز ها باشند تا بتانند انجام فعالیت را برای افراد آسان تر کنند.

نکته بسیار مهم و مورد توجه این است که، باید مسیر عبور کارکنان هتل با مسافران متفاوت باشد تا در هنگام خدمت رسانی کارکنان و عبور مسافران هرج و مرج رخ ندهد.

همه چیز درباره هتل های بین راهی
همه چیز درباره هتل های بین راهی

همچنین در هر طبقه باید سرایدار هایی در انتهای طبقات باشد تا بتواند از بروز برخی مشکلات جلوگیری کند و باعث آسایش بیش تر افراد در هتل ها شود. باید در تمامی اتاق ها وسایل و تجهیزات مورد نظر وجود داشته باشند تا افراد ساکن دچار آزار و اذیت نشوند. برای مثال علاوه بر رستورانی که در هتل وجود دارد، باید یخچال هایی در اتاق ها باشند تا بتوانند در هر زمان از شبانه روز پاسخگوی نیاز افراد باشد.

دیگر نکته ای که می توانیم برای طراحی و ساخت هتل ها گوشزد کنیم این است که، آشپزخانه ها باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند که فاصله کمی با اتاق ها داشته باشند، تا بتوانند به راحتی غذا را برای اتاق ها ببرند.

اما باید گفت تمایل اغلب هتل ها به این شکل است که فضای پذیرایی از اتاق ها جدا باشند. در نهایت می توان گفت وجود رخت شور خانه هایی در هتل ها می توانند برای افراد قابل قبول تر باشند. همچنین وجود لابی های مناسب و شیک با دکور بسیار مناسب می تواند مسافران بیش تری را برای استراحت به سمت خود جذب کند. اما برای جذب افراد علاوه بر دکور، رفتار کارکنان نیز تاثیر بسزایی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *